Frakt, bytte & retur

Frakt, Bytte og Retur

Frakt
Vi sender ordre med Postens tjeneste «Pakke i postkasse» – Posten lover 1-3 dagers leveringstid. Du vil motta varene i din postkasse, men dersom pakken er for stor vil den bli levert til nærmeste hentested. Huk av «Pose på døren» i handlevognen dersom du ønsker pakken levert på din dørmatte.

Dersom varen blir levert til et hentested vil du få informasjon om dette.
Om pakken din ikke hentes ut innen hentefristen og dermed returneres av utleveringsstedet, blir du debitert 149 kroner for ekspedisjonsavgift, returfrakt og håndtering.

Dersom posten leverer feil eller i tilfeller hvor pakker blir stjålet, tar ikke Marinka på seg det økonomiske ansvaret. Dersom vi kan se at vi har gjort en feil fra vår side, skal vi selvsagt dekke kostnaden og sørge for at kunden mottar varene.

Leveringstid
Dersom du legger inn ordren din innen klokken 15.00, vil den normalt bli sendt samme dag. Leveringstiden er 1-3 virkedager, litt avhengig av Posten/Bring sin leveringsevne på dette tidspunktet.
Vi har stort sett alle varer på lager, men ved varer som må bestilles hos leverandør må du beregne 7-14 virkedager ekstra. Vær obs på dette når du legger til ønsket vare i handlekurven – da får du beskjed om at du har lagt inn en restbestilling

Bytte/Retur
Vi i Marinka.no tilbyr alltid 30 dagers retur.

Dersom du ønsker å bytte, sender du varen i retur og bestiller ønsket produkt i nettbutikken.

For at en retur skal bli godkjent må produktet være ubrukt med originalemballasje og tilhørende merkelapper hengene på.
Av hygieniske årsaker vil enkelte varer være plombert når du mottar pakken. Det er da viktig at plomberingen ikke er brutt dersom du ønsker å bytte eller returnere. Dette gjelder varer som truser, bikinitruser, strømpebukser, badedrakter og sokker.
Dersom varen returneres på en uforsvarlig måte, har vi rett til å nekte refusjon.

Du kan returnere varer via posten eller i en av våre butikker.

Returere varer med posten

  1. Pakk varene du ønsker å sende i retur, og legg ved utfylt angrerettskjema i pakken. Angrerettskjemaet ble sendt sammen med ordrebekreftelsen på mail. Dersom du ikke kan finne vedlegget, kan du laste det ned her: ANGREFRISTSKJEMA-MARINKA
    Vi godtar et notat, men sørg for å få med deg: Navn, Ordrenummer og at du ønsker varen(e) refundert.
  2. Send returen. Du velger selv hvilket fraktselskap du ønsker å benytte deg av. Send med sporing dersom du ønsker forsikring på din retur.
    • Returadresse:
    • Marinka Bekkestua
    • Gamle Ringeriksvei 36
    • 1357 Bekkestua

Vi tilbakefører beløpet så snart vi mottar din retur.
Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din retur kommer frem til oss.

Returner varer i en av våre butikker:

Du kan returnere varer i våre Marinka butikker. Marinka har totalt 7 butikker lokalisert i Oslo/Bærum.
Tilbakebetalingen vil skje gjennom nettbutikken via betalingsmåten du har benyttet, og ikke utbetalt i butikkene.
Se oversikt over våre butikker HER.

Disse reglene gjelder for kjøp av varer i nettbutikken. I våre fysiske butikker gjelder egne bytteregler. 

Reklamasjon
Varene du mottar skal være feilfrie ved levering, men dersom du mottar en defekt eller feilsendt vare – ta kontakt med vår kundeservice så snart som mulig.
Dersom varen er defekt ved levering må du gi beskjed innen 14 dager. Ved tilfeller av reklamasjon, undersøker vi hva som er feil med produktet, og i visse tilfeller må vi sende produktet til leverandør for gjennomgang.
Vi dekker selvfølgelig fraktkostnaden ved feilsending eller reklamasjon. Dersom vi innvilger en reklamasjon, får du selvsagt hele kjøpesummen refundert.

kontakt [email protected] ved reklamasjon eller feilsending.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid.  Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon
23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no.

Handlekurv