Leveransetid

Vi har de fleste varene på lager, og vi vil normalt levere pakken i posten neste virkedag.  Leveringstiden blir da normalt 1-3 dager, avhengig av posten eller Brings  leveringsevne. Varer som vi bestiller fra leverandør når bestillingen din kommer, har normalt 5 -14 virkedagers leveringstid.

Vi sender alltid varer som er på lager med en gang. Dersom varer på samme bestilling ikke er på lager, deler vi opp bestillingen din i to forsendelser. Du betaler selvfølgelig ingenting ekstra for slike eventuelle del-forsendelser.

I ferie og høytider kan det være 2-3 dagers lengre leveringstid.

Vi tar forbehold om at vi OG vår leverandør KAN vøre utsolgt for enkelte varer.  Du vil da umiddelbart bli kontaktet og pengene refudnert.

Du betaler IKKE frakt ved utsendelse av varer fra oss!

Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt bestillingen din sender vi deg en bekreftelse per e-post med informasjon om bestillingen du har gjort. Kontroller alltid ordrebekreftelsen slik at alt ser korrekt ut. Skulle det være noe du lurer på, kontakt kundeservicen vår snarest. Ta gjerne vare på ordrebekreftelsen din slik at du har den ved eventuelle spørsmål til kundeservice. Kontakter du kundeservice er det bra å ha kundenummer eller ordrenummer som referanse. Om du vil endre eller avbestille en bestilling skal du kontakte kundeservice umiddelbart. Vær oppmerksom på at det i mange tilfeller ikke vil være mulig å annullere eller endre en bestilling da bestillingene blir sendt til pakking forholdsvis raskt. Vær oppmerksom på at ordrebekreftelse og leveransebekreftelse ikke er det samme. Leveransebekreftelsen sendes først ut når bestillingen din har blitt pakket og skal forlate lageret vårt.

Salg og tilbud

Prisene på salgsvarer gjelder så lenge artikkelen finnes på lageret. Øvrige tilbud gjelder så lenge artikkelen finnes på lageret, så lenge vi ikke informerer om noe annet. Etter avsluttet salgsperiode kan prisene endres tilbake til ordinær pris.

Vi reserverer oss for at varen blir utsolgt og for prisfeil som kan oppstå. Av og til kan det hende at en vare du bestiller er utsolgt. Denne varen vil bli restnotert i maks 5 dager. Det vil si at vi venter for å se om varen kommer inn til oss på nytt. Vi sender deg en informasjonsmail om dette i løpet av 1-3 virke-dager. Kontakt da kundeservice om du ønsker å endre bestillingen, om du ønsker å annullere restnoteringen, eller om du har spørsmål om leveringstid etc. Vi sletter bestillingen etter 5 virke-dager eller om produsenten ikke kan levere varen.

Reklamasjon

Vi garanterer at varene du har bestilt er feilfrie ved levering. Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig står vi for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.

Obs!

Ved en reklamasjon undersøker vi hva som er feil med produktet, i visse tilfeller må vi sende produktet til leverandøren for at de skal undersøke produktet. Vi setter stor pris på dine tilbakemeldinger som kunde.

Transport

Marinka Gruppen AS sender alle sine pakker med Posten og Bring. Om varen blir skadet eller blir borte under transporten til kunden, er Marinka Gruppen AS ansvarlig, men du må gi beskjed til Posten eller Bring med en gang du oppdager skader når du henter pakken. Du må også kontakte kundeservice angående skadet/bortkommet pakke innen 14 dager. Om varen blir skadet eller blir borte ved retur til Marinka.no er det kunden som er betalingsansvarlig.

Når returen er registrert sender vi en bekreftelse via e-post med informasjon om hvilke varer vi har mottatt.

Uavhentede pakker

For alle pakker som ikke hentes ut debiterer vi en avgift på 149 kr. Dette tilsvarer kostnaden for å sende pakken til deg (ekspedisjonsavgift, returfrakt og håndtering).

Har du angret deg når pakken er sendt fra oss må du hente ut pakken på utleveringsstedet og returnere den til oss.

Om pakken din ikke hentes ut og isteden returneres av utleveringsstedet blir dette registrert automatisk etter at fristen har gått ut og du blir debitert for kostnadene.

Betalingstransaksjoner

Marinka Gruppen er ansvarlig for betalingstransaksjonene gjennom vårt nettsted.  Vi benytter PayPal og DIBS som begge har trygge betalingsløsninger.  Vi benytter betalingsløsning gjennom kryptert side med SSL.

Velger du FAKTURA, vil vi legge til ett fakturagebyr på kr. 35.-.  Fakturaen blir sendt deg pr. mail.  Du vil motta varene omgående etter at din innbetaling er registrert.  Ved å benytte KID-nr. vil din innbetaling bli registrert raskere.

Personvernerklæringen handler om hvordan Marinka samler inn og bruker informasjon om besøkende på våre nettsteder. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19), og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd).

Marinka er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev, men vi trenger personopplysninger for å kunne levere varer til deg. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics.

Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson.

Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern.

En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Marinka bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

Informasjonskapsler fra Google Analytics, Facebook og DoubleClick brukes i tillegg til å gi deg mer relevante annonser og treffe deg igjen. Informasjonskapslene brukes til å informere, optimalisere og vise annonser basert på ditt brukermønster i vår nettbutikk. Varigheten av disse kapslene varierer ut fra målgruppe og kampanje.

Søk

Marinka lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter på våre nettsteder i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

Under handelen

For at du skal kunne legge varer i handlekurven bruker 3 forskjellige informasjonskapsler. 2 av disse brukes for ta vare på produktene dine i handlekurven, og for at vi skal vite om noen forandrer seg. Den siste er for at du skal få de riktige produktene og at vi skal vite hvem du er ved bestillingen.

Kjøp av varer og lagring av kundedata

For å kunne sende deg din ordre trenger vi fornavn, etternavn, e-post, gateadresse, postnummer, sted og telefon. Opplysningene deles ikke med andre. Du velger selv om du ønsker å opprette en konto for å få bedre oversikt over dine kjøp. Informasjon vil kunne brukes i markedsføring på Facebook for å gi deg mer tilpasset annonser.

Du har mulighet til å slette din bruker i fremtiden om du ønsker det.

Nyhetsbrev

Det er mulig å abonnere på nyhetsbrev fra Marinka. For at vi skal sende e-post til riktig person, må vi registrere navn og e-postadresse. Disse opplysningene deles ikke med andre virksomheter, og slettes når vi får beskjed om at du ikke lenger ønsker å motta informasjon fra oss.

Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *